12 Mart 2017 Pazar

Kimsesiz Çocuk (Dünya Klasikleri)





Kitap adı: Kimsesiz Çocuk

Yazar: Hector Malot

Yayınevi: Yalçın

Sayfa: 583

İlk Baskı: 1878

Tür: Klasikler


Yorumum:


Merhabalar…Yine gecikmiş bir yorumla geldim..Kitap şöyle başlamakta:

“Ben sokakta bulunmuş bir çocuğum. Sekiz yaşıma kadar, benim de öteki çocuklar gibi bir annem olduğunu sanıyordum. Çünkü, ağladığım zaman beni bağrına basan ve gözyaşlarım dininceye kadar beni sallayan; gece uykum gelip de yatınca, beni öperek iyi uykular dileyen bir annem vardı. 

Kış gelip de kar pencereleri örtünce, ayaklarımı ellerinin arasında sıkıp ısıtmaya çalışan, şarkılar söyleyen, masallar anlatan bir annem vardı. İneğimizi otlatmaya götürdüğüm zaman yağmura yakalanacak olsam beni karşılamaya çıkar, yün eteğini kaldırıp kafamı ve omuzlarımı örterdi. Arkadaşlarımla kavga ettiğim zaman, beni onlara karşı koruyan, kabahat bendeyse azarlayan, değilse teselli eden sözlerinde, bana bakışında, okşamalarında bir annenin şefkatini bulur ve onun annem olduğunu sanırdım……”

Küçük Remi’nin hayatı Vitalisle tanışmasıyla (daha doğrusu üvey babasının onu Vitalis’e satmasıyla) değişecektir. Ve bundan sonra hayatına Vitalis’in önderliğinde devam edecektir. Küçük Remi bir çok arkadaş edinecek ve bir çok yere gitme fırsatı yaşayacaktır. Tabi her özgürlüğün bazı acı sorumlulukları vardır. 

Ben kitabı çok beğendim. Klasikler içinde yer alıyor. Elimdeki kitap tam metin yalçın yayınlarından çıkmış, bende çok eskiden kalan kitapların içindeydi. Okumak yeni nasip oldu. Biraz çocuk kitabı okuyor gibi hissedebilirsiniz ama ben keyif aldım açıkçası.

Siz de okumak isterseniz tam metin olarak okumanızı tavsiye ederim. Arka kapak yazısına göre TRT de dizi olmuş bu kitap macera tarzı diyebiliriz.

Tavsiye eder miyim?

Evet.

Neden?

Çünkü bir klasik. Klasiklerden kötü çıkan kitap görmedim. İçerisinde küçük bir çocuktan alacagımız dersler de mevcut. Ayrıca hikaye akıcı. 

Herkese keyifli okumalar dilerim:)

ARKA KAPAK YAZISI ŞÖYLE;

Aşk Kurbanı, Kalbris'in Maceraları adlı gerçekci romanlarıyla tanınan Hector Malot, gençler için yazdığı Kimsesiz Çocuk (1878), eserleri arasında ayrı bir yer tutar. Alain-Fournier'nin Adsız Köşk'ünde yer alan çocukluk temaları bu eserde ilk şekilleriyle görülür. Hector Malot 1896'ya kadar yetmiş kadar roman yazdı. Romanlarımın Romanı (1896) adlı eserinde edebiyat hatıralarını anlattı.

Eserleri içinde ayrı bir önem taşıyan Kimsesiz Çocuk romanı, bir serüven romanı gibi görünse de, gerçekçi bir romandır. Kızı Lucie Malot'a ithaf ettiği bu kitabında yazar şu ifadeyi kullanmaktadır: "Lucie; bu kitabı yazdığım sürede hep seni düşündüm küçüğüm ve ismin dudaklarımdan hiç eksilmedi. Acaba Lucie bunu düşünüyor mu, şu ilgisini çeker mi, diye hep kaygılandım. Ama senin bu kitabı okuyabileceğini biliyorum, bu da beni mutlu ediyor ve bu kitabı sana ithaf ediyorum..."

Hector Malot, Kimsesiz Çocuk adlı romanıyla olağanüstü bir başarı gösterdi ve çok büyük bir ilgi gördü. Kimsesiz Çocuk filme çekildi. Ayrıca uzun bir televizyon dizisi oldu. Bu dizi TRT Televizyonu'nda da gösterildi. Büyük ilgiyle izlendi.

Klasik bir gençlik romanı olan Kimsesiz Çocuk adlı eserin Fransızca'dan eksiksiz çevirisini ünlü yazar ve çevirmen Murat Aykaç Erginöz'ün güzel Türkçesi'yle sunmaktan gurur duyuyoruz. Bu eserin çevireni Murat Aykaç Erginöz, Fransız edebiyatından birçok değerli yapıtı Türkçe'ye aktarmış ve Fransız Devleti'nce Şövalye Nişanı'yla ödüllendirilmiş, Fransız Kültür Bakanlığı'nın Akademik Palmiye Roman Ödülü'nü almıştır.
(Arka Kapak)

3 yorum:

  1. Merhaba, ziyarete geldim. Yeni açmış olduğum bloguma iade i ziyarete beklerim.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba blogunuzu inceledim ve takibe aldım çok güzel içerikler paylaşıyorsunuz. Bende blogumu takip eden ve yorumluyan herkese dönüş yapıyorum >> Bloguma göz atın isterseniz ; https://www.cihan7.com

    YanıtlaSil
  3. Merhaba. Blogunuz oldukça dolu ve yararlı bilgiler barındırıyor.Emeğinize Sağlık.Eğer zaman ayırmak isterseniz,yeni açtığım bloga göz atıp takip ederseniz beni oldukça mutlu edersiniz.Sağlıcakla Kalın.

    https://hepfragmanizle.blogspot.com/

    YanıtlaSil