16 Aralık 2016 Cuma

Martı Jonathan Livingston -Kitap Yorumu






Kitap adı: Martı Jonathan Livingston
Orijinal adı: Jonathan Livingston Seagull
Yazar: Richard Bach
Yayınevi: Epsilon
Sayfa: 100
Tür: Hikaye/Öykü


Arka Kapak Yazısı



Durgun denizin minik dalgacıkları üzerinde, güneşin altın gibi ışıldadığı pırıl pırıl bir sabahtı.Sahilden bir mil uzaklıkta, denizi kucaklarcasına ilerleyen bir balıkçı teknesi, martılara kahvaltı zamanının geldiğini haber veriyordu. Binlerce martı, bir lokma yiyecek için mücadeleye girişmişti bile. İşte zor bir gün daha başlıyordu...


Yorumum:


Merhabalar…

Martı Jonathan Livingston kitabı kült kitaplar arasında yerini alan kitaplardan.

Bu aralar zaten çoktan okumuş olmam gereken fakat henüz okumadığım kitapları okuyorum. 

Kısaca bahsedersek; Martı Jonathan Livingston ‘ı diğer martılardan farklı yapan şey içindeki özgürlük duygusudur.

Diğer martılar gibi etrafta yiyecek bulmak için dolanmak Jonathan Livingston’ a göre değildir. Ve bu farklılık onun diğer martılar tarafından dışlanmasına neden olur.. Ailesi de böyle bir evlat istemez. Ve topluluktan kovulur, özgürlüğe kanat çırpar. Daha sonra yaşananları okuyarak göreceksiniz.

Epsilondan çıkan genişletilmiş baskı kitabın içinde bol bol martı fotografları göreceksiniz. Hepsi siyah beyaz çekilmiş ve açıkçası çok anlam veremedim. Umarım mantıklı bir açıklaması vardır:)

Onun dısında zaten resımler hariç kısacık bir kitap elinize başladıgınız gün bitirebilirsiniz. Hatta iki saat bile yetebilir.



Farklı olanın diğer kişiler tarafından kabul edilemediğini ama aslında kötü bir şey olmadığını, farklılıklarla yeniliklere kucak açılacağını vurgulanmış.  İçerisinde güzel alıntılar var.

Kitabı çok çok çok abartmaya gerek duymuyorum ama okunmalı diyorum. Özellikle ilk ögretim öğrencileri için faydalı olacağını düşünüyorum.

Tavsiye edilir…

İyi Okumalar…



Kitaptan Bazı ALINTILAR



"Eğer ne yaptığını iyi biliyorsan her zaman başarırsın. Başarmak için ne yaptığını bilmek gerekir."

"En doğru yasa bizi özgürlüğe götürecek olandır."

"Uçmak için inanca ihtiyacın yok, sadece uçmayı anlaman yeterli."

"Eğer dostluğumuz zaman ve mekanla sınırlıysa, o yok demektir."



4 yorum:

  1. Benim de okumayı isteyip, okuyamadıklarımdan :) En kısa zaman da okumak istiyorum.

    YanıtlaSil
  2. Kitap blogları, kitap eleştirileri çok hoş oluyor. :) Şimdilerde instagram'da kısaca birkaç cümle yazanlar da var ama bloglar uzun ve detaylı olduğu için her zaman bir adım önde bence. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. instagram sayfam da var ama orası burası gibi değil hersey özetin de özetinde dediğin gibi.

      Sil