21 Kasım 2015 Cumartesi

BUKALEMUN kitabı yorumu





Kitabın Adı: Bukalemun
Orijinal Adı: The Red Church
Yazarı: Scott Nicholson
Yayınevi: İnciraltı Yayınları
Sayfa Sayısı: 400


YORUM:

Selamlar,

Bugünkü kitabımızın adı BUKALEMUN.

Bu kitabı okurken “Bukalemun” ne alaka diye düşünüp durdum, içerisinde şekil değiştiren bir yaratık olduğu için yazarın kitaba böyle bir isim verdiğini düşündüm ama yine de kitabın ismini çok vasat bulmuştum. Kitabın bilgilerini araştırmadan önce dedim ki bu kitabın ismi “KIZIL KİLİSE” olmalıydı. Ancak kitabı bu isim tanımlardı ve BUKALEMUN ismi iç ilgi çekici gelmiyor kulağa… Kitabın albenisini ismide belirler ve yanlış seçimdi bana göre. 

Veee bilin bakalım kitabın orijinal adı ne imiş? Yukarda yazmıştım tabi hemen de bildiniz. THE RED CHURCH.

(Kitap için son derece uygun kapak ve isim; yani kitabın orjinal baskısı)

Yahu Türkiyemin canım çevirmenleri; bilmiyorum kitabın ismini neye göre çevirdiniz ama daha kötü bir isim bulamazdınız heralde. Ayrıca kapağıda alakasız. Kitabı okumadınız mı anlamadım ki.

Ben kitabın isminin yanlış olduğunu düşündüysem okuyan herkesin aklına gelmiştir herhalde bilmiyorum. Kitapta 5 cümleden birinde Kızıl Kilise geçiyor çünkü. 

Ne ise.
Bu kadar kitap ismi muhabbeti yaptıktan sonra konuya dönelim.

Kitap korku ve gerilim türünde. 

Puanım: 6/10

Çok psikopatça geldi ama zaten amaç bu olduğu için bir şey diyemiyorum.
Kısaca Konusu: Bağnaz hristiyanlar (sapkın olanlar ve gerçeklerden şaşanlar) bağlı olduğu kızıl kilise, kilisenin sahibi ve papazı Archer’in kölesi olmuşlardır ve istediği her şeyi Archer’e vermektedirler. Aklınıza gelebilecek her şeyi işte. Çünkü Archer 2. İsadır ve Gerçek İsa başarısız kabul edilir. Başarıyı Archer sağlayacaktır ve bunun için insanları kurban etmektedir. Archer a tapan ve kızıl kiliseye bağlı olan Linda kocasına sırt çevirir ve iki oğlunu ondan isteyen Archer’ a oğullarını vermek ister. Fakat kocası David oğullarını korumak için çırpınır. Bu sırada kilise civarlarındaki cinayetler dikkat çeker ve bölgenin şerifi Frank Littlefield olayı araştırır. Şerif yıllar önce 9 yaşındaki kardeşini o kilisede kaybetmiştir. Kardeşinin esrarengiz bir şekilde öldüğünü bir türlü unutamaz ve kilisede mistik olayların olduğunu öne sürer…

Tavsiye eder miyim?

Çokta etmem yani. Yine de karar sizin…asdfgh

ARKA KAPAK YAZISI

Sakin bir hayat sürdüren kasabayı çok büyük bir tehlike bekliyor.Çünkü uzun bir zamandan beri beklenen ve gökyüzünden gelen kurtarıcı kızıl kiliseye yerleşiyor.Dünyayı kötülüklerden ve bütün günahlardan arındıracağını söylüyor.Ama en büyük günahın içinde yaşıyor.İnsanlığın huzura kavuşacağını iddia ediyor.Ama her gün birileri ölüyor.Herkes katilin bir canavar olduğunu düşünürken fedakarlık adı altında insanların kalpleri yerlerinden çıkarılıyor.Onu yok etmek kolay değil!Çünkü o,normal değil!Evet,etten ve kemikten!Fakat farklı bir ruh taşıyor.Sadece onun gibi olanlar onu yok edebilir.Peki,ya onlar bunun farkında değillerse!İnsanların dini duygularını istediği yöne çekebilen bir vaiz.Muhteşem bir konuşmacı.Tehlikeli ve kurnaz!Cani,ama aynı zamanda gökyüzünden gelen bir melek.Farklı zaman ve mekanlarda bir başkası olabiliyor.

1 yorum: