7 Kasım 2015 Cumartesi

Dünya Klasiklerinden "UĞULTULU TEPELER" Yorumu





Kitabın Adı: Uğultulu Tepeler (Wuthering Heights)
Yazarı: Emily Bronte
Yayınevi: Sonsuz Kitap 
Sayfa Sayısı: 416
İlk Basım: 1847

Yorumum:

Dünya klasiklerinden övülen kitap Uğultulu Tepeler’le aslında baya önce tanışmıştım. Şöyle ki, kitabı -en az 7 yıl olmuştur- marketin indirim reyonundan almıştım ve kütüphaneme eklemiştim.
O gün bugündür okumamışım ve öylece durmuş arka taraflarda…
O yüzden biraz geç okudum evet:)
Neyse geç olsun temiz olsun tabi ne diyelim:)

Şimdiii…

Kitabın ismi konu aldığı merkezi olan bir malikaneden geliyor. Yani malikanenin ismi Uğultulu Tepeler…

Klasikleri bir solukta okumaya çalışmak zaten doğru değil o yüzden sindire sindire okumak lazım. Yoksa fena halde bayar… 

İşte banada biraz buhran geldi okurken çünkü hikayenin boğuk bir atmosferi var ve mutluluktan çok uzak yaşamları konu alıyor…

Nefret duygusu ön planda… İntikam ve nefret kitaba işlemiş.

Kitapta en öne çıkan baskın karakter bana göre Heathcliff psikopatı.

Belki spoiler olabilir bu
Bu herif öyle psikopat ki hem sadist hem mazoşist, başlarda ona acıdıysam da sonradan deli olduguna kanaat getirdim :D Çok manyak ya öyle böyle değil…
Bitti

İngiliz edebiyatı klasiklerinden olan kitap 1800 lü dönemin yaşantısını, zorluklarını  görebiliyorsunuz.

Daha öncede söylediğim gibi benim için fazla boğucuydu. Kitap kötü yazılmış olduğu için değil, tam olarak o buhranı yansıtabildiği için; yani bu açıdan bakarsak başarılı olduğunu anlayabiliriz.

Kitabı tavsiye eder miyim?

Dönem kitapları sevenlere tavsiyedir her yaşa uygun zaten klasiklerden.

Ek tavsiye; Yavaş yavaş okuyun acele yok:)




ARKA KAPAK YAZISI

Uğultulu Tepeler, ilk yayımlandığında, dönemin en saygın edebiyat dergisi Quarterly Reviewda onulmaz biçimde canavarca, isyan ettirecek nitelikte bir roman olarak değerlendirilmişti. Bugün ise, edebiyat tarihçileri bir başyapıt ile karşı karşıya bulunduğumuzdan eminler. Earnshaw çiftliğine getirilen yoksul, sahipsiz çingene çocuğu Heathcliff ile çiftliğin güzel kızı Catherine arasındaki tutku, uğultulu tepelerin laneti gibi dolaşır ortada; duygularıyla oynanan Heathcliff sevgilisinin soylu ve varlıklı Edgar Linton ile evlenmesi üzerine, her iki aileden de öç almaya kalkar. Uğultulu Tepeler, genç yaşta öteki kardeşleri gibi veremden ölen Emily Brontënin tek romanı olsa da, Victoria Çağının gerçekçilik arayışı içinde romantik bir aykırılık olarak da tektir.Uğultulu Tepeler: Ölmeyen aşk. 

Kitap Alıntıları

Onu yakışıklı olduğu için değil, kendimden çok bana benzediği için seviyorum,Nelly. Ruhlarımızın neyle yoğrulduğunu bilmiyorum ama onunkiyle benimki aynı hamurdan...


Suda canıyla boğuşan bir adama kıyıya bir kulaç kala durup dinlenmesini söylemek gibi bir şey bu! Kıyıya varınca zaten dinleneceğim ama önce o kıyıya varmam gerek.


Elindeki piyango biletini 5 şiline satıp ertesi gün bu alışverişin kendine 5 pounda mal olduğunu anlayan adamın yüz ifadesi bile Bay Earnshaw'u gören Heatcliff'in yüz ifadesi kadar boş bir ifade olamazdı.


Ruhum mezardayken bedenim yaşamış, ne yapayım?
..................

Benden bu kadar:)
Okumayanlar varsa karar sizin:)
Bol Okumalar:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder